Kaski i Gogle
( ilość produktów: 833 )
Jak dobrać właściwy rozmiar kasku?
Każdy kask w naszej ofercie ma podany rozmiar w centymetrach, dlatego warto odpowiednio zmierzyć obwód głowy aby wybrany model kasku pasował idealnie.
Do właściwego pomiaru wystarczy centymetr, który należy objąć głowę swobodnie, by nie występowało zjawisko ucisku. Dla poprawnego wyniku miara powinna być poprowadzona około 2-3 cm nad linią brwi oraz przebiegać tuż nad uszami, tak jak pokazano to na rysunku.
Jakie gogle do kasku crossowego / enduro
Gogle choć nie są najważniejszym elementem ubioru, to mają duży wpływ na bezpieczeństwo, to one chronią oczy przed uderzeniem kamieni i gałęzi, ponadto prawidłowo dobrane wraz z dodatkowymi akcesoriami zapewnią optymalna widoczność nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach.
Przy zakupie gogli przede wszystkim musimy określić w jakich warunkach zamierzamy jeździć, czy będziemy mieć do czynienia z dużym pyłem czy też z błotem i wodą,
Gogle do jazdy na motocyklu w terenie wykonywane są z elastycznych materiałów, im bardziej elastyczne gogle, tym lepsze dopasowanie do twarzy. Ponadto gogle takie nie pękają i nie poddają się silnym naciskom mechanicznym. Od wewnętrznej strony gogle motocyklowe wyposażone są w antyalergiczne gąbki, które maja za zadanie zatrzymywać kurz oraz skutecznie pochłaniać pot. W tańszych goglach znajdziemy gąbki jednowarstwowe, w droższych dla większego komfortu nawet kilku warstwowe .
Wizjer czyli szyba w golach powinna być tak samo elastyczna, wykonana np. lexanu, który poza odpornością na zarysowania i właściwościami elastycznymi, nie kruszy się podczas uderzenia .
Ważnym przy wyborze gogli będzie miał ich rozmiar, im większe gogle, tym większe pole widzenia, dzięki czemu łatwiej znaleźć szybszą linię przejazdu, czy też w porę zareagować na wyskakujące nagle przeszkody. Pamiętać jednak trzeba, że nie każde gogle będą pasować do każdego kasku, w tańszych modelach kasków często zdarza się że otwór na gogle jest mniejszy, przez co duże gogle nie będą dobrze dolegały do twarzy.
Gogle Cross
Wyposażone w szyby pojedyncze, dostępne w wariantach z wizjerem przezroczystym, przyciemnianym lub lustrzanym. Gogle cross mają głównie przeznaczenie do jazdy w dużym pyle i błocie, dlatego nie posiadają na szybach otworów wentylacyjnych, na wyposażeniu powinny znaleźć się za to uchwyty do montażu zrywek, które są nieodzownym elementem w zawodach motocrossowych czy też jeździe przy większej liczbie motocykli.
Gogle Enduro
Wyposażone w szyby podwójne, które świetnie sprawdzają się m.in. w lesie, kiedy zagotowani walczymy na jakiś podjazdach i często musimy stawać. Podwójna szyba podobnie jak pinlock przy kaskach szosowych ma za zadanie niwelowania zjawiska parowania szyby, dla ekstremalnych warunków jazdy przy niskich temperaturach stosuje się szyby podwójne, wentylowane, które skutecznie odprowadzają nadmiar pary .
Widoczność w trudnym terenie – zrywki i roll-off
Tam gdzie jest błoto i kilka motocykli, widoczność przez gogle bardzo szybko drastycznie spada, żeby uniknąć konieczności częstego zatrzymywania się i czyszczenia wizjera stosuje się tzw „ zrywki” lub systemy „roll off”.
Czym są zrywki do gogli
Niczym innym jak cienkimi przezroczystymi warstwami folii zakładanymi na wizjer. Rozróżniamy dwa rodzaje zrywek, zwykłe i laminowane. Te drugie mają przewagę, gdy zakładamy większą ilość zrywek jednorazowo (np. 20 szt), nie wpływają na pogorszenie widoczności jak przy zwykłych, których powinno się zakładać jednorazowo nie więcej niż 10 sztuk.
Czym jest roll off do gogli
Jest to specjalny system rolki z taśmą, obsługiwany za pomocą sznurka poprzez jego pociągnięcie. Jedno pełno pociągnięcie skutkuje zwinięciem zabrudzonej taśmy na szpulę po jednej stronie gogli i rozwinięcie nowego czystego odcinka ze szpuli z drugiej strony gogli, uzyskując dzięki temu pełną widoczność na wysokości oczu.